QA Corona

QA corona per 25 september 

Beste gast, wij begrijpen dat je wellicht enkele vragen hebt omtrent het coronavirus en in hoeverre dat van invloed is op jouw vakantie. Om deze reden hebben wij een Q&A (veel gestelde vragen en antwoorden) voor je samengesteld. Heb je toch nog vragen? Stel ze dan gerust door bij voorkeur een mail te sturen met de vraag naar kcc@europarcs.nl. Wij zullen je vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Q&A

Wij heten je van harte welkom op één van onze vakantieparken. Om je een veilig en ontspannen verblijf te bieden, willen wij je vragen om de onderstaande gedragscode door te nemen die is opgesteld door de HISWA-RECRON:

Een goede voorbereiding… Per 25 september zijn de coronamaatregelen versoepeld, maar je dient wel een coronatoegangsbewijs te kunnen overleggen om binnenin de horeca (restaurant/bar/loungeruimte) te mogen zitten. Voor het terras is een coronatoegangsbewijs niet nodig, maar als je binnen naar het toilet moet of wilt afrekenen moet je hem wel weer tonen. Wij raden daarom aan jouw vaccinatiegegevens voor je vakantie via de CoronaCheck-app of de website coronacheck.nl in te vullen, zodat wij aan de hand van de QR-code of papieren uitdraai kunnen zien dat jij aan de overheidsrichtlijnen voldoet. Deze app gaat alleen op groen na volledige vaccinatie, een negatieve test of na genezing.

De 1,5 meter plicht is komen te vervallen, maar het blijft wel een advies van het kabinet dat wij overnemen op plekken waar wij dat nodig achten. Verder blijft ook gelden: was je handen, zorg voor voldoende frisse lucht, blijf thuis bij klachten en laat je in dat geval testen. Je hoeft geen mondkapje meer mee te nemen naar het park waar je tijdens de vakantie verblijft. Die is nergens meer op vakantieparken verplicht.

  • Geldt een zelftest als toegangsbewijs voor de horeca?

Een zelftest geldt niet als toegangsbewijs. Een negatieve testuitslag geldt alleen wanneer je deze hebt gedaan via testenvoortoegang.org. Een afspraak kun je maken via deze website. Zonder geldig coronatoegangsbewijs mag je wel op het terras, maar niet binnen zitten en ook niet ‘even’ naar binnen naar het toilet of om af te rekenen.

  • Heb ik voor de zwembaden, indoor speelfaciliteiten voor de kinderen en outdoor sport- en spelvoorzieningen een coronatoegangsbewijs nodig?

Nee, je hoeft geen Q&R-code te laten zien voor het zwembad en andere faciliteiten op het park.

  • Heb ik voor de incheck en check-out in de receptie een coronatoegangsbewijs nodig?

Nee, daar bestaat geen verplichting voor.

  • Nemen de parken aanvullende coronamaatregelen?

Nee, op onze parken worden net als elders de maatregelen afgebouwd. Zo zijn mondkapjes niet meer verplicht en verdwijnen op de meeste plekken de borden waar gewezen wordt op het afstand van elkaar houden. Alleen als het parkmanagement een bepaalde ruimte te klein acht en een veilig gevoel wil waarborgen, kan het zijn dat daar de 1,5-meter regel gehandhaafd blijft. Om dezelfde reden kunnen spatborden in bepaalde ruimtes blijven staan. De inschatting daarvan ligt bij het parkmanagement. Sowieso blijven de desinfectiemiddelen in openbare ruimtes gehandhaafd.

  • Is de sfeer op het park weer bijna als vanouds?

Ja, je kunt weer zonder enige beperkingen gebruik maken van bijna al onze faciliteiten. Je hoeft niet meer rekening te houden met een mondkapjesplicht, groepsgrootte of andere belemmeringen. Dit met uitzondering van de binnenruimte van de horeca waarvoor je een coronatoegangsbewijs moet kunnen overleggen.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Wil je ondanks de uitleg van de hierboven genoemde maatregelen toch annuleren of omgeboekt worden naar een park dichterbij huis? Dan kunnen wij je gratis omboeken naar een ander verblijf met een aankomstdatum tot 31 december 2021. Wanneer de gewijzigde boekingskosten hoger zijn dan de oorspronkelijke boeking, dan betaal je het verschil bij.

Als ik heb geboekt via een reisbureau kan ik dan via EuroParcs mijn verblijf omboeken?

Helaas moeten wij jou doorverwijzen naar het reisbureau waar de boeking is gemaakt.

Waarom krijg ik geen geld terug als ik wil annuleren?

Je hebt bij ons een boeking gedaan en de vakantiewoning is voor jou gereserveerd in die periode. Je kunt bij ons veilig vakantievieren en de woning staat voor jou klaar voor gebruik, schoongemaakt en wel. We snappen dat er nog altijd mensen zijn die liever thuis blijven, in zo’n geval zijn we behulpzaam en boeken we kosteloos om naar een andere periode met een aankomstdatum tot 31 december 2021 desgewenst in een ander park.

Horeca
De horeca (restaurants en cafés) mogen als bijna vanouds draaien. Ook mogen er weer artiesten optreden en sportwedstrijden worden bekeken. De regels die daarbij horen zijn:

  • Een gezondheidscheck is alleen nodig als je niet gevaccineerd bent.
  • De verplichting om te zitten is komen te vervallen, je hoeft dan ook niet meer per se van te voren te reserveren.
  • Er geldt geen maximum aantal bezoekers meer in de horeca.
  • Alle horeca sluit dagelijks om middernacht tot 6 uur ‘s ochtends.

Hoe zit het met het bestellen en afhalen van maaltijden ’s avonds ?

Afhalen kan wanneer het restaurant open is maar dat is afhankelijk van tot hoe laat de keuken van het restaurant open is. Kijk hiervoor in onze app of informeer bij de receptie medewerkers. Bestellen kan heel eenvoudig via wederom onze app of telefonisch bij het restaurant op het park.

Is er animatie op het park?

Zeker! De animatie wordt zowel online als fysiek aangeboden. Het (online) animatieprogramma kun je lezen in onze app.